De nieuwe rol van de Program Director

De taken en verantwoordelijkheden van een Program Director veranderen in een snel tempo. Vooral door bezuinigingen maar ook de snelle ontwikkeling van nieuwe media is de functie niet vergelijken met die van 10 tot 15 jaar geleden. Sam Zniber schreef daar een tijd geleden een interessant stuk over met als titel: The program director's mission description has evolved! Does the PD of your station realize this?

Want een programmaleider is niet alleen meer degene die mede bepaald welke plaatjes er gedraaid worden, wat spelletjes voor op de radio bedenkt en voorkomt dat de jocks onbeschofte dinge on air doen. De PD van tegenwoordig is een 'brand-manager' die weet hoe hij research omzet in een aantrekkelijk product, die weet hoe hij herkenbaar design kan toepassen op een radiostation, die weet hoe hij social media gebruikt om het merk te ondersteunen en die de waarde van video op de site van het station begrijpt en succesvol kan uitbouwen. In de nieuwsbrief van Blue Revoltion vind je het hele verhaal van Sam Zniber plus een lijst van de 6 belangrijkste websites voor PD's om ideeen op te doen en up to date te blijven van de laatste programming ontwikkelingen. Download hier de Blue Revolution Nieuwsbrief

Simplex Magazine2

Aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.

Radio Stuff Friends

Reacties

Recent Comments Widget

Populaire berichten

Radio Stuff Nieuws

AllAccess Headlines

FMQB News

Radio Ink Headlines