Een paar weken geleden zat het er op! De promotie-actie van Q-Music waarbij Ruud de Wild uitzond vanuit een ronddraaiende studio. Q-music luisteraar Deborah de Waal uit Wijk en Aalburg beantwoorde de vraag voor 25.000 euro goed en daarmee kwam de elf dagen durende actie ten einde.
De belangrijkste vraag die de PD en marketing-mensen van Q-Music zich terugkijkend op de actie eens zouden moeten stellen is: was de actie het leukst voor de presentatoren of voor de luisteraars?
De reacties in mijn omgeving op de Draaiende Studio van niet-radionerds was "leuk voor hun maar wat heb ik er aan?" en "wat heb ik nou aan die dagopdracht?". Waarmee gedoeld werd op de duffe opdrachten die Ruud en z'n sidekick moesten uitvoeren tijdens de actie.
Inderdaad! De gemiddelde luisteraar is niet onder de indruk van een DJ die zich opsluit in een wagentje van een reuzenrad! De luisteraar wil geëntertained worden! Acties waarbij hij of zij mee mee kan leven, denken, lachen of janken. En dus niet Ruud de Wild die met zijn sidekick opdrachten op de radio uitvoert waarbij de luisteraar totaal vergeten wordt en die zich dus buiten gesloten voelt.
Succes met de nabespreking!