Lesje radio marketing

Voor de laatste Summertime Ball heeft Capital FM in London dit jaar groot uitgepakt op een manier waar menig Nederlands station nog wat van kan leren. Het concert was een succes maar niet alleen door de waanzinnige line up van artiesten als Alexandra Burke, Cheryl Cole, Chipmunk feat. Esmee Denters, Dizzee Rascal, Ellie Goulding, Jason Derulo, JLS , Justin Bieber, Ke$ha, Pixie Lott, Rihanna, Scouting For Girls, Tinie Tempah, Usher en The Wanted.

De marketing zowel on air als off air van dit evenement zat minstens zo goed in elkaar als het uiteindelijke concert. Om de Summertime Ball te hypen werd DJ Earworm a.k.a. Jordan Roseman uit San Francisco gevraagd om een 3 minuten durende remix te maken van de hits van alle artiesten die zouden optreden. Die mix werd vervolgens in high rotation gedraaid en werd ook opgepikt door andere stations als Z 100 NY. Je kunt 'm hier downloaden

En check ook meteen de geweldige promo die bij de actie hoorde. Niet zomaar een paar quotes van de artiesten maar eens wat anders; een interactie tussen de artiesten! Je kunt 'm hier downloaden

Bij de mix van Dj Earworm hoort natuurlijk ook een echte videoclip:

Simplex Magazine2

Aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.

Radio Stuff Friends

Reacties

Recent Comments Widget

Populaire berichten

Radio Stuff Nieuws

AllAccess Headlines

FMQB News

Radio Ink Headlines